Komentáře
Přehled komentářů
Ahojky holky
Díky za podporu.
Sasulko napsala jsi to moc pěkně. Hrozně ráda bych si vínko dala, ale jsem opět v práci, a v sobotu taky takže popít nemůžu:-)))
V neděli mám sice volno, neboť jsem po noční, ale v pondělí mám zase celý den, takže taky nemůžu, nebot bych tyky mohla zaspat. Ne že bych se opíjela, ale vstávám hrozně brzo ccca ve 4 hodiny ráno. Ale s těmi okny to má stejně v plánu. Už jsem se do jarního úklidu dala před 14 dny, ale pak do toho přišly ty služby navíc a to už jsem nic neudělala. A doma to vypadá jak po boji. A do toho můj manžel bordelář...kam se všichni hrabou...
Když ono se to řekne, s tím mimčem....nemyslet, najít si nějakou zábavu, jet někam, a podobně. Jenže to prostě nejde.Všude potkáte maminky s kočárky, dětmi,těhotný, To pak člověk, ikdyž na to nemyslí si na to zase vzpomene. Hlavně ten věk tlačí... Kdyžto tak vezmeme, tak ty léta strašně letí.A jestli to půjde takhle dál, tak budu ráda, když budu mít dítě v 50 letech. No nic. Tak se mějte,Krásný víkend. K
:-(
(Justina, 3. 4. 2009 20:31)Holky co to tady ctu? Ja jsem vam psala uz z prace, ale asi se to neodeslalo. Je to des, obcas si take rikam, proc teda vlastne na tom svete jsem, nejdriv ta nemoc a ted jeste nemuzu mit deti, aspon ne ty geneticky svoje. Sice to neni lehke, ale zkuste se nesoustredit jen na to decko a zit zivot pro sebe. Ja jsem u te holciny, co mi delala to reiky pochopila asi kde je muj problem. Hrozne jsem se bala, ze zustanu sama a proto jsem po tom diteti tak moc touzila, ne ze bych ho ted uz nechtela, prave naopak, ale urcite ho nechci proto svoje potreby. Nevim jak bych to popsala, ale proste driv jsem tu potrbu mit dite pocitovala jinak, nez se na to divam ted. Otevrela mi tak trochu oci. I kdyz je fakt, ze se zase nesazime az tak dlouho, ze az to bude o nejaky ten rok navic, budu na to koukat asi taky jinak. Proste jsem tim chtela rict, abyste zkusili zit trochu taky pro sebe a ne jen se hnat za tim deckem a pak se to treba povede ani nebudeme vedet jak. Jezis asi kecam blbosti, ale proste to tak citim. My ted chodime na dlouhe prochazky jak je hezky, dnes jsme grilovali mamka nam v laznich zamluvila vikend tak mam radost po velikonocich se pojedeme odreagovat. A ten KET proste podstoupim az se na to budu 100pro citit. Holky asi tusim jak se citite, ale opravdu se snazte se tomu nepoddavat, je to vas zivot tak nepromarnete pulku tim, ze budete cela leta myslet jen na to ze chcete mimco. Ach jo, ja bych vas tak rada necim rozveselila :/ ale zrovna me nic nenapada. Vubec vas neznam, ale strasne jste mi prirostli k srdicku a nerada vidim, ze se trapite. Tak se pekne vyspinkejte a snad se zitra vzbudite bez depky a nebo aspon uz nebude tak strasna :-) Papa
pátek
(Sasula, 3. 4. 2009 12:05)zlatá Karoli, právě z neplodnosti jsem zaběhla sem, protože tam to psát nechci, myslím, že tady jsme trochu míň na očích. Čteš Karoli co jsem tu před pár týdny psala? Já mám to samé, za poslední 3 roky jsem přibrala 30 kg, jsem tlustá, hnusná, necítím se vůbec jako ženská, když nejsem schopná mít ani děti a ještě vypadám jak vypadám, nic mi není, nové hadry nekupuji, protože na to zkrátka nemám, všechno škudlím na IVF. Někomu jaro pomáhá, někomu ne, mě tedy ne, protože se uvidí ještě víc, jak vypadám, budu muset sundat bundy atp. a hlavně všude plno kočárů, dětí... Ani nevíš jak ti rozumím. Nejraději bych taky všechno vzdala, jsem tlustá, neschopná a nic z toho ani není...ale víš ty co? Nemá cenu si naříkat, on ti totiž nikdo nepomůže, nevcítí se, lidi to nechápou a jsou zlí, co se spíš vykašlat na ty všechny okolo a myslet víc na sebe? Mě to v práci neskutečně s... a to jsem svou práci tak milovala, ale čím dál tím víc vidím, že lidi jsou opravdu lhostejní k ostatním, je o jen samá závist, naschvály, pomluvy a to mě tíží, ale pak si řeknu, mám takových svých problémů, proč bych se měla zatěžovat tím, co si kdo o mě myslí, nemyslí a co dělá? Karoli ono to přejde, máš depku, já to chápu, mám jí taky, možná trošku už menší, ale ono to přejde a hlavně mysli na sebe! Co takhle si udělat hezký večer doma? Udělat něco dobrýho, vínko....já to tedy dnes udělám, víš čím hůř je člověku, tím pomůže i taková malá oslavička čehokoli, ono se totiž vždy něco najde, třeba už jen to, že je třeba pátek, nebo sobota, neděle, že se máme rádi a nebo, že jsem udělala jarní úklid :D:D Karoli, umyj si okna, zajezdi si na trenažeru, vyjdi si na procházku někam, kde nikdo není a je klid, třeba si zajeďte do lesa...My tě v tom nenecháme!!! A napiš! Máme tě rády a záleží nám na tobě!
:-):-(
(Karolina, 3. 4. 2009 9:46)
Ahojky holky, koukám že jste časově na tom asi jako já co???.-) psala jsem pár řádků na neplodnost, ale tohle jsem chtěla raději sem.
Tak jsem si říkala, jestli se na všechno vykašlat,
mě už totiž nějak docházejí síly:-(...Snad je to je jen dočasný, ale už to pocituji od toho potratu...
Pořád jen tloustnu po těch hormonech, jsem nateklá, sama sobě odporná.Kdyby alespon byl nějaky výsledek...a ne jen přírůstek na váze.
Nechci vám kazit náladu, a proto budu končit.napíši třeba ještě večer.Zaatím K a hezký den< Jdu ze s sebou něco dělat...relax, na orbitreku, třeba všechno napětí, a negaci ze sebe vyženu.:_))
dárkyně
(Sasula, 31. 3. 2009 11:47)
jo tak s tím jsem se holky také setkala, ona paní, kdyby věděla, že má první pokus před sebou a ten se vydaří, tak by ráda zaplatila a co si budem povídat, já taky, ale když nevím, na kolikátý se zadaří a jestli vůbec, nemůžu každý rok hradit IVF CAR a k tomu ještě připlácet další prachy dárkyni, to teda bysme se už točili v řádu ne desítek tisíc za prvních pár IVF, ale v řádu statisíců a na to tedy opravdu jen tak někdo nem včetně mě.Na to nepřistupuji ani náhodou a té dárkyni jsem už také nenapsala, protože se také doprošovat nebudu, to je přesně také můj názor.
Také jsem se setkala v jedné diskusi, kde jsem hledala dárkyni, že si mám zajet do CARu, kde se nečeká, že otázka peněz zde není na místě, že mě nechápe, že to není tak drahé dát za cyklus IVF 30 tis. Na to už není co odpovědět, milá paní asi neví, že nemůžu jezdit úplně přes celou ČR, co to obnáší a také ty peníze jsou o tom, že asi paní neví, jak to chodí. No nechápu, to píší lidé, kteří si tímto nikdy neprošli, případně jen klasickým IVF. Přijde mi to opravdu - to připlácení dárkyním - za obchodování s orgány a to je trestné, to by si holčiny měly uvědomit. Vajíčko ani orgán není a chtějí prachy jak kdyby šlo o srdce. Když do toho nechci jít, tak do toho nepůjdu a nebudu ještě o tom krafat kraviny. NO taky mě to namíchlo, ještě že svítí to sluníčko. Holky, buďme v klídku, užijte si dne a opatrujte se
Sasulce
(Justina, 31. 3. 2009 10:25)Kocko az se neco dozvim, tak ti urcite dam vedet. Snad se odhodlam a zajedu tam toho 8.4. az pojedu do Prahy. Ale nevim, jestli na ten prvni pohovor nemusime oba. Protoze P.se mnou nejspis nepojede, musi byt v praci.
to je hnus
(Justina, 31. 3. 2009 10:15)Ja ty lidi nechapu, tak bud chci pomoct(jasne je to i o tech penezich, hlavne o nich) ale myslim si, ze ta odmena z CARu je adekvatni a davat jim jeste neco navic???? Kde bysme ty penize meli asi sr...(jezis ja jsem zas rozcilena) to si mysli, ze chceme darovana vajicka jen z nejakeho rozmaru, ze nevime uz kam bysme strkali penize bo co. Kruci ty lidi me stvou. Ja uz si nekoupim pomalu ani nic na sebe. Jen setrim na vajicka a na vitaminy a na bylinky a na lecitele. Asi mi z toho vseho zachvili hrabne a jeste kdyz se najdou takovyhle lidi. At si ta pani jde vydelat jinam a ne "pomahat" zenskejm co nemuzou mit deti. Darovani vajicek se to nejpenuje asi pro nic za nic. Podle me by se za to nemelo platit nic kdyz je to DAROVÁNÍ. JINAK BY SE TO MOHLO ROVNOU JMENOVAT PRODAVÁNÍ OOCYTŮ. Holky omlouvam se, ale proste ty lidi nechapu, tak bud chci kruci pomoct a nebo se na to rovnou vybodnu NO NE?? Jestli na tom chce nekdo vydelavat tak u porna platej docela dobre a take tam v podstate prodavaji kus sebe. Omlouvam se jeste jednou, ale proste nechapu takovyhle pristup. Juuu konecne vysvitlo slunicko, tak uz jsem se ulkidnila, potrebovala jsem to ze sebe dostat. Ale tu pani mit po ruce, tak bych ji neco od srdce rekla. Ja znat tu situlaci jako ji znam ted a byt 100% fit tak vam pomuzu zadáčo. Holky jd pracovat, uvidime se vecer. Papa.
,,,,,
(Karolina, 30. 3. 2009 21:37)
Ahojky holčiny...
Dnes jsem neměla vůbec čas....celé dopol. jsem spal, byla jsem nějak unavevá. Ta hodka mi chybí. U mě nic nového. Dárkyni jsem už nepsala, nebudu se nikoho doprošovat. A navíc jsem četla na dárcovství,: psala jedna paní, že by chtěla darovat, ale taky zaroven za to pořádně zaplatit. Nic není zadarmo.......To je ted novy článek)
že ona, kdyby potřebovala vajíčka, a sháněla dárkyni, tak by jí dala co nejvíc... Nic méně si myslím, že ta paní by taky sháněla kde je to nejlevnější, a šla by tam, kde by co nejvíc ušetřila.
Právě po přečtení tohoto jsem už té mojí nenapsla, nebot jsem si myslela, že je to narážka ne mě. protože já jsem ji napsala, že je odměna kam chodím já je tech 8 .....íc.
Tak se mějte, já už se na PC nedostanu.
pondělní večer
(Sasula, 30. 3. 2009 20:44)
no tady snad chcíp pes /no snad ne :D/
Zdravím vás holčičky, tak dárkyně se mi neozvala, no nějak na ní ani nečekám, teď tak přemýšlím nad tím Apolinářem a pak jsem rozhodnutá jít také do toho Pronatalu, ještě musím ale našetřit trochu korunek, až se něco Justi dozvíš, tak mi prosím napiš. Jinak u nás nic nového není, jen mám teď mamku v nemocnici /nic vážného/ a tak se starám ještě o taťku, za mamkou běhám do nemocnice, v práci jsem totálně na s...., tak jen lítám /no kdyby alespoň nějaký to deko ze mě odpadlo :D/.
Holky, mějte krásný večer!
Karoli
(Sasula, 29. 3. 2009 20:13)
Ahojky holčičky, omlouvám se, že jsem se neozvala, ale u compu byl manžel, už od včera, pořád něco instaluje a tak nemám možnost :(
Karoli, tak my tím, jak jezdíme málokdy do CAR, jak je to daleko, tak vlastně od neúspěšného ET jsme tam nebyli, to je 3/4 roku. Předtím jsme byli přiděleni k dr. M, u toho jsme byli ale jen 2x a pak už jsme jen čekali na dárkyni. Jakmile dárkyně byla, byli jsme na UTZ u jiné dr., ta mi moc nesedla, ale nevím, jak se jmenovala...pak jsme byli na UTZ před ET a ET u jiné dr., ta se mi zdála tak mladičká, ale byla moc hodná...Když tam volám, tak se se mnou nikdo nebaví o tom ke komu chodím a na kdy chci, vždy jsem tam totiž jela na určitý termín podle svého cyklu. Nejvíc jsem však v kontaktu s embryoložkou, tak je moc hodná a vlastně mi ve všem po telefonu radí - jak léky, tak kdy přijet atp...vyplňovala s námi i papíry před ET a ta jediná nám opravdu podrobně vše vysvětlila.
Justi, to by mne pak zajímalo, jak se ti v Pronatalu bude líbit, to by mě zajímalo, jestli stejné ceny a čekací doba bude pak i v té naší pobočce.
Holčičky, přeji krásný večer, já si jdu konečně odpočinout k manžílkovi, dáme si vínko
...
(Justina, 28. 3. 2009 21:11)Karolinko nezlob se, ja jsem dopoledne byla v praci, pak jsme jeli na vylet a odpoledne me zacala bolet hlava, ze jsem nemela silu koukat do PC, sice me boli i ted, ale rekla jsem ze za vami zaskocim. Jinak holky, ja bych to videla asi ze se zejedem zaregistrovat do toho Pronatalu. Psala jsem si na neplodnosti s holcinou, odmena darkyni je 5tis.dostanes vsechny vajucha ale nevi jak dlouho se ceka kdyz neprivedes darkyni, kdyz ji privedes tak sla pry na radu za 3mesice. Jedu do Ph 8.4. tak se tam asi zajdu zeptat co a jak.
???
(Karolina, 28. 3. 2009 14:06)
Ahojky Sasulko, ale i ostatni:-))
Já jsem si myslela, že tu rodlouženou kultivaci dělají automaticky všem, než je zamrazí.
Jinak já jsem Sasulko začínala u p. primáře. Tam jsem byla na 1 konzultaci ale transfer mi pak dělal už p. DR,K....a pak jsem chodila a objednávala se jen a jen k ní. Chodila k ní na UZ, a pak 1 a IVF a KET mi dělala ona. Jenže ona už v CAR není, tak mě přesunuli opět k primáři, ale ne na dlouho. Po tom biochemickým těhu v říjnu, jsem začala chodit k DR. J....nebot jsem s ní konzultovala HCG. a pak byla u ní na tom KET s dar. embryi.Což měla velkou radost že se zadařilo, a od té doby všechno konzultuji s ní. Protože už nechci aby se ve mě hrabal každý DR.
Sice mě už po těch letech tak trochu všichni znají, ale pokud nemá zrovna moje DR. dovolenou, tak chodím jen k ní.
U tebe je to asi trošku tím, že jsi z daleka, a když zrovna stimuluješ, jdeš ta určitý den cyklu a tak tě nejspíš dají k DR., který má zrovna v ten den ambulanci.
Ale ted jsem si vlastně vzúpoměla, že když volám, že se chci objednat na UZ, tak se mě ptají ke komu chodím, nebo spíš ke komu chci.
Dnes je venku krásně,ale zrovna musím být v práci:-(
Karoli
(Sasula, 27. 3. 2009 20:42)Můj muž Karoli taky spermio nic moc, ale myslím si, že je to tou prodlouženou kultivací, my jí měli 4 dny, resp. v pondělí bylo OPU a v pátek ET a myslím, že kdyby se udělala kultivace klasická 3 dny, tak bylo i na zamražení, protože 3. den od ET byly všechny 4 krásný. On je totiž problém v tom, že není žádný výzkum, zda prodloužená kultivace k něčemu je či není, resp. zda je embryjkům líp v roztoku a nebo v peřince u maminky. Ano, je fakt, že pokud je prodloužená, tak se vyseparují ty nejlepší, ale od holek z neplodnosti vím, že ty co podstupovali pouze 3denní kultivaci, měly na zamražení a i pak se uchytilo, tak nevím, kde to tkví, já bych chtěla příště poprosit jen o tu klasickou kultivaci, abych měla i na jedno KET, ale uvidí se, asi si nebudu moct diktovat. Ještě bych chtěla od nich ten Prednison, který mi minule nechtěli dát. Tobě ho dali? Mě řekli, že není důvod, že se u mě nic nezjistilo, ale mě žádná vyšetření až na hormonální profil a pohlavně přenosné choroby a UTZ nikdo nikdy nedělal. Jak mohou vědět, že nemám třeba špatné imuno? Myslím, že tam je blbé to, že se tam střídají dr. a vlastně nikdo o tobě nic neví, tedy tak je to u mě.
Holkám
(Karolina, 27. 3. 2009 19:52)
Sasulko, já měla ted naposled darovana embrya, tak od te paní co mi je darovala ještě 1-2 zbyli.
Jinak mi až při 2 IVF zbyli na zmrazení. jinak nikdy. A to jsem jich druhý den po oplození měla 10, pak 7 v den transferu 4. Pak jsem měla KET a to už po rozmražení zbylo jedno a ještě nic moc.
takže to asi nebyla náhoda.Nebo nevím...třeba se o ně špatně staraji.:-)), ne to asi ne...Ted jsem měla ty darovana embrya...Myslím , že to bude asi i těma spermiema.Muj muž, taky nic moc.
Justince
(Sasula, 27. 3. 2009 19:27)nechci Justi kecat, ale myslím, že v Podolí je podobná čekačka jako u Apolináře, ale nevím to jistě, někde jsem to asi zaslechla, ale o ty odměny tam jsou opravdu myslím takto nízké.
Sasulce
(Justina, 27. 3. 2009 18:34)Sasi dekuji za ten cenik. No uvidim mam tam jet 8.unora k dr. tak se mozna zajedu zeptat, jak to tam u nich je. Ale nevim, jestli se teda mam objednat nebo ne. Jeste jsem uvazovala o tom podoli, pry tam odmena darkyni je tech 10tis. ale o cekaci dobe take nic nevim.
Karoli
(Sasula, 27. 3. 2009 16:07)Karoli, asi hloupá otázka, třeba jsme se už o tom tady bavily, ale teď nevím, taky jezdím k Apolináři viď, tobě zbyla embryjka na zamražení? Já že já jsem jich dostala 6 - vajíček, ta se oplodnila, ale do zdárného "konce" došla 4, 2 se zavedla a další 2 už nebyla schopná zamražení. To je můj problém, který jediný nahlodává, zda přejít či nepřejít do jiného CARu, jen by mne zajímalo, zda jsem měla náhodu, že nedošlo k zamražení na příp. KET...
Pronatal
(Sasula, 27. 3. 2009 16:04)Justi, je to zkopčený dokument - fotokopie dotazníku v Pronatalu Plus. O dárcovství tam bohužel nic není a ani jsem se toho nedopídila, samozřejmě pokud se něco dozvíš, budu moc ráda, když se o info podělíš, díky moc.
pro Justinku - ceník Pronatalu
(Sasula, 27. 3. 2009 16:03)
1.4. SOUHLAS S PROVEDENÍM VÝKONŮ NEHRAZENÝCH ZP
Výkon Cena Souhlas
1. ICSI do 10 oocytů 7 000 Kč ano ne
2. ICSI každý oocyt nad 10 500 Kč ano ne
3. asistovaný hatching spojený s prodlouženou kultivací 6 000 Kč ano ne
4. prodloužená kultivace 2 500 Kč ano ne
5. kryokonzervace embryí, oocytů, spermií, tkání, včetně 2 let uschování 5 000 Kč ano ne
Selektivní kryokonzervace 1 embrya při vyšším počtu embryí než 1 příplatek 500 Kč ano ne
6. poplatek za skladování embryí, manipulací s nimi a veškeré úkony s těmito činnostmi související 500 Kč (za každý započatý kalendářní rok po dvou letech uschování) ano ne
7. kryoembryotransfér 5 000 Kč ano ne
8. Echotip Soft Pass ET katetr
- není-li hrazen ZP 1 700 Kč ano ne
- doplatek (při úhradě ZP) 500 Kč ano ne
9. dávka spermatu dárce 1 000 Kč ano ne
10. MESA/TESE 11 000 Kč ano ne
11. biopsie buňky embryí k PGD včetně prodloužené kultivace (do 9 embryí) 10 000 Kč ano ne
12. každé další embryo nad 9 3 000 Kč ano ne
13. preimplantační diagnostika (PGD) zahrnující biopsii buňky k PGD a prodlouženou kultivaci 35 000 Kč ano ne
14. IVF cyklus bez stimulace 13 000 Kč ano ne
15. ICSI jednoho oocytu 3 000 Kč ano ne
16. léky nebo preparáty jen zčásti hrazené ze zdravotního pojištění ano ne
17. anestezie 2 000 Kč ano ne
18. redukce - (kromě úhrady výkonu pojišťovnou) Stacionář, anestezie léky ano ne
19. kompenzace účelně vynaložených nákladů dárce gamet/embryí v souvislosti s odběrem vzniklých. ano ne
********
(Karolina, 3. 4. 2009 22:42)