Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jóga

Zde jsou ukázky pár cviků z jógy, snad se vám budou líbit.

Dotazy, postřehy a nějaké další nápady na cvičení nabo cokoliv jiného pište na odkaz

FIT FORMA :).

Když kliknete na fotografii tak se zvětší :-)

 

 

Komentáře

Přehled komentářů

RADA :-)

(..., 22. 2. 2009 16:29)

KDYŽ OBRÁZEK OTEVŘETE, NAJDETE TAM JAK SE DANÝ CVIK NAZÝVÁ, PODLE TOHO SI PAK NALISTUJETE JEHO POSTUP ZDE NA STRÁNCE. PŘÍJEMNÉ CVIČENÍ :).

Pozdrav slunci

(Súrja Namaskár, 22. 2. 2009 16:26)

Cvičení začněte od první pozice úplně nahoře na obrázku a pokračujte směrem dolů. Z poslední pozice zaujměte 5-tou pozici od shora a pokračujte zase k první pozici. Toto opakujte 2-12krát za sebou.
Účinky: Cvičení povzbuzuje krevní oběh, vyvažuje vegetativní nervový systém, zlepšuje tělesnou kondici, schopnost soustředění, přispívá k psychické rovnováze a duchovnímu rozvoji.

Labuť

(Hansa Ásana, 22. 2. 2009 16:20)

Postavte se do stoje spojného a soustřeďte se na rovnováhu těla. S nádechem vzpažte levou ruku, skrčte zánožmo pravou nohu, pravou rukou uchopte prsty pravé nohy. Předkloňte se a protáhněte pravou nohu co nejvíce vzhůru. Zadržte dech a setrvejte v této pozici. S výdechem se vraťte do výchozí polohy. Cvičení proveďte i na druhou nohu.
Koncentrace: Na rovnováhu těla.
Opakováni: Na každou stranu 3x.
Účinky: Cvičení harmonizuje nervový systém a zvysuje schopnost koncentrace. Protahuje svaly v oblasti hrudníku, zkrácené ohybače kyčlí a posiluje vzpřímovače páteře. Působí příznivě na kyčelní klouby. Rozvíjí smysl pro rovnováhu a zpevňuje stabilitu nohou a chodidel.

Orel

(Garuda Ásana, 22. 2. 2009 16:12)

Postavte se do stoje spojného. Soustřeďte se na pevný bod před sebou, abyste udrželi rovnováhu. Obtočte levou paži zespoda kolem pravé. Dlaně se vzájemně dotýkají. Přeneste váhu na levou nohu a mírně podřepněte. Pravou nohu zepředu obtočte okolo levé a chodidlo obtočte okolo lýtka. Předkloňte se tak, aby se levý loket dotkl pravého kolene. Záda by měla být co nejrovnější. Dýchtejte normálně a setrvejte chvíli v této pozici. Vraťte se do výchozí polohy a zopakujte také na druhou stranu.
Opakování: 3x na každou stranu
Koncentrace: Na rovnováhu těla.
Účinky: Rozvíjí schopnost koncentrace a působí nejen na tělesnou rovnováhu, ale přináší také duševní vyrovnanost. Příznivě působí na mužské orgány a je zvlášť vhodný při onemocnění prostaty. Ásana zpevňuje svalstvo chodidla a zvyšuje stabilitu nohy.

Velbloud

(Uštra Ásana, 22. 2. 2009 15:56)

Klekněte si s koleny mírně od sebe, nesedejte si na paty. Levou rukou se chytněte za levou patu, pravou ruku natáhněte do stropu. V pozici vydržte tak dlouho, jak je vám příjemné. Opakujte na druhou stranu to samé.
Tuto pozici můžete obměnit i tak, že se zároveň chytnete za obě paty a chvíli v pozici setrváte. Pro odvážnější: Držte se za chodidla tak, aby prsty směřovaly dovnitř a spusťte se až na temeno hlavy.
Opakování: 1x
Koncentrace: Na protažení páteře a kyčelní oblasti.
Účinky: Cvičení podporuje trávení. Je dobré pro ženské orgány a může se také provádět během menstruace. V těhotenství by se mělo cvičit pouze bez spouštění na temeno hlavy. Ásana posiluje zvláště stehenní, pánevní a zádové svalstvo a protahuje břišní svaly a svaly kolem kyčlí.

Stoj na loktech - "Obnovení energie"

(Viparíta Káraní Mudra, 22. 2. 2009 15:44)

V této poloze dýchejte normálně a zůstaňte tak dlouho, jak je vám příjemné.--+ S výdechem spusťte nohy k čelu, nechte pomalu klesnout pánev i nohy na posložku a vraťte se do výchozí polohy.
Výdrž: 2-5min
Účinky: Cvičení osvěžuje celé tělo a povzbuzuje činnost žláz. Působí proti stresu a depresím, podporuje zpětný tok lymfy a krve v žilách, pomáhá při oteklých nohách a žilních onemocnění, přispívá k uvolnění a k lepšímu prokrvení orgánů v oblasti pánve. Příznivě působí také při nízkém tlaku.

Most

(..., 18. 2. 2009 18:09)

Posaďte se s nataženýma nohama, vzpřímená záda.--+ Rukama se zapřete za tělem.--+ Prsty směřují dozadu.--+ S nádechem zvedněte trup viz.obr.--+ Chodidla zůstávají na zemi a váha těla spočívá na dlaních a chodidlech.--+ Hlavu volně zakloňte.--+ Dýchejte normálně a zůstaňte v pozici tak dlouho, jak je vám příjemné.--+ S výdechem se vraťte do výchozí polohy.

Dvojitý trojúhelník

(..., 18. 2. 2009 17:54)

Zaujměte stoj spojný.--+ S nádechem veďte širokým obloukem ruce směrem do zadu.--+ Za zády je spojte tak, aby dlaně směřovali směrem nahoru.--+ S výdechem se předkloňte, pohyb vychází z pánve. Hlavu se snaže dát co nejblíže ke kolenům. Paže tlačte lehce za hlavu. Vydržte v pozici dokud je vám to příjemné.--+ S nádechem se pomalu narovnejte.--+ Opakujte 3x.

Pozice jezdce

(..., 18. 2. 2009 17:30)

Provedení: Posaďte se, ruce položte na stehna. Trup je vzpřímený a uvolněný. Hluboký nádech.--> S výdechem pokrčte nohy a postavte chodidla na podložku. Předpažte a propleťte prsty.--> S nádechem napněte noha cca 40cm nad podložku viz.obr. Dejte si pozor, aby záda byla rovná.Zároveň zakloňte trup. Asi 10sec vydrže v poloze a pak polože nohy na podložku. Opakujte nejméně 3x.

Pozdrav Khatu

(..., 18. 2. 2009 17:16)

Začíná se pozicí v kleče s rukama na kolenou a pokračujete po směru hodinových ručiček. Vždy se soustřeďte na dýchání(nádech do břicha pak směrem nahoru do hrudníku a pod klíční kosti, výdech je od klíční kosti směrem dolů) a na vzpřímené a pevné držení těla.

Pozor: Při vysokém krevním tlaku a závratích se nedoporučuje sestavu provádět.